ΘΕΩΡΙΑ ΠΑΙΓΝΙΩΝ

Κωδικός μαθήματος
BUS62
Μονάδες ECTS
6
Εξάμηνο
Εξάμηνο ΣΤ
Κατηγορία μαθήματος
Κατεύθυνση
Οικονομικά των Επιχειρήσεων και των Αγορών
Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Διαλέξεις 3
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Κατεύθυνσης Κ3
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: Μικροοικονομική Θεωρία ΙΙ (Προαιρετικά)
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

Κατανοούν τα βασικά εργαλεία της θεωρίας παιγνίων

Κατανοούν τη σημασία της στρατηγικής σκέψης και της ορθολογικότητας στη διαδικασία λήψης αποφάσεων

Αντιλαμβάνονται ποιο είναι το κατάλληλο εργαλείο που πρέπει να χρησιμοποιήσουν σε κάθε πρόβλημα λαμβάνοντας υπόψη θέματα χρόνου και πληροφόρησης

Λύνουν βασικά προβλήματα στρατηγικής

Αναλύουν πραγματικά οικονομικά και άλλα προβλήματα προσαρμόζοντάς τα στα πλαίσια της θεωρίας παιγνίων

Αναγνωρίζουν τους περιορισμούς της θεωρίας παιγνίων

Γενικές Ικανότητες

Λήψη αποφάσεων

Κριτική σκέψη

Αυτόνομη εργασία

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Τίτλος ενότητας Βιβλιογραφία Σύνδεσμος παρουσίασης
Εισαγωγή στην Θεωρία Παιγνίων (αντικείμενο της Θεωρία Παιγνίων, θέματα χρόνου και πληροφόρησης, βασικά στοιχεία της μεθοδολογίας)

Gibbons κεφ. 1

Osborne κεφ. 1

eclass.uop.gr
Κυρίαρχες – κυριαρχούμενες στρατηγικές (αυστηρή κυριαρχία, ασθενής κυριαρχία, προβλήματα μεθοδολογίας)

Gibbons κεφ. 1

Osborne κεφ. 2

eclass.uop.gr
Ναsh ισορροπία σε καθαρές στρατηγικές (ορισμοί, zero sum games, coordination games, εφαρμογές)

Gibbons κεφ. 1

Osborne κεφ. 3

eclass.uop.gr
Ναsh ισορροπία σε μικτές στρατηγικές (ορισμοί, κατανομή πιθανοτήτων, δημιουργία σχεδιαγραμμάτων, αναμενόμενες αποδόσεις, πολλαπλές ισορροπίες και επιλογή)

Gibbons κεφ. 1

Osborne κεφ. 4

eclass.uop.gr
Εφαρμογές

Gibbons κεφ. 1

Osborne κεφ. 3,4

eclass.uop.gr
Δημοπρασίες ως one shot games Osborne κεφ. 3 eclass.uop.gr
Δυναμικά παίγνια πλήρους και τέλειας πληροφόρησης (ορισμοί, οπισθογενής επαγωγή, πίνακας αποδόσεων όταν υπάρχει χρόνος, μη αξιόπιστες απειλές

Gibbons κεφ. 2

Osborne κεφ. 5,6

eclass.uop.gr
Δυναμικά παίγνια πλήρους και ατελούς πληροφόρησης (ορισμοί, υποπαίγνια, εφαρμογές)

Gibbons κεφ. 2

Osborne κεφ. 7

eclass.uop.gr
Διαπραγματεύσεις (take-it-or-leave-it-offer, δυνατότητα νέας προσφοράς, συντελεστής προεξόφλησης, μεσολαβητής)

Gibbons κεφ. 2

Osborne κεφ. 16

eclass.uop.gr
Επαναλαμβανόμενα παίγνια (πεπερασμένος αριθμός περιόδων, μη πεπερασμένος αριθμός περιόδων, εφαρμογή: καρτέλ)

Gibbons κεφ. 2

Osborne κεφ. 14, 15

eclass.uop.gr
Στατικά παίγνια μη πλήρους πληροφόρησης

Gibbons κεφ. 3

Osborne κεφ. 9

eclass.uop.gr
Παίγνια σηματοδότησης

Gibbons κεφ. 4

Osborne κεφ. 10

eclass.uop.gr
Ανακεφαλαίωση    
Τρόποι αξιολόγησης φοιτητή:
Πρόταση 1 Γραπτή πρόοδος για τις ενότητες 1-6 (προαιρετική)
Πρόταση 2 Ασκήσεις που παραδίδονται στην επόμενη διάλεξη
Πρόταση 3 Τελική γραπτή εξέταση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Ναι, στην επικοινωνία με τους φοιτητές

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

 

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39 ώρες
Μελέτη για πρόοδο 15 ώρες
Μελέτη για τις ασκήσεις 15 ώρες
Αυτοτελής μελέτη 81 ώρες
Σύνολο 150 ώρες

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

 

To μάθημα αξιολογείται με βάση ασκήσεις που δίνονται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, προαιρετική πρόοδο που πραγματοποιείται στα μέσα του εξαμήνου και γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου. Οι ασκήσεις συνολικά υπολογίζονται στο 10% του βαθμού, η πρόοδος υπολογίζεται στο 30% και οι τελικές εξετάσεις στο 60%. Η πρόοδος θα ληφθεί υπόψιν μόνο αν είναι υπέρ του φοιτητή.
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Gibbons R., 2009, Εισαγωγή στη Θεωρία Παιγνίων, Gutenberg

Osborne M., 2010, Εισαγωγή στη Θεωρία Παιγνίων, εκδόσεις Κλειδάριθμος

http://mathbooksgr.files.wordpress.com/2011/08/gt_simiwseis.pdf (σημειώσεις του καθ. Ε. Πετράκη)

Nicholson W., 2008, Μικροοικονομική προσέγγιση, εκδόσεις Κριτική

Binmore K., 1992, Fun and Games: A Text on Game Theory, D.C. Heath and Company

Rasmusen E., 2004, Games and Information, Blackwell Publishing.

Βαρουφάκης Γ., 2007, Θεωρία Παιγνίων, Gutenberg.

Fudenberg T. and Tirole J., 1990, Game Theory, MIT Press

Osborne M. and Rubinstein A., 1994, A Course in Game Theory, MIT Press